20 Ağustos 2012 Pazartesi

*Bayram pastam: Çikolatalı truffe pasta*

Bayram neşe günüdür, Müminin düğünüdür, Bugün sevinmek artık, Orucun ürünüdür manisiyle siz sevgili dostlarıma mutlu, huzurlu bayramlar diliyorum...Bu bayram şerbetli tatlılar yerine bir pasta yapmayı tercih ettim. Artık yaş ilerledikçe şerbetli tatlılara geçiş yaparım diye düşünüyorum. Malum şerbetli tatlılar ustalık ve o tatlıları yiyecek kalabalık bir aile, torun torbalar ister :)Geçenlerde milföy hamurundan baklava yapmaya çalıştım fakat sonuç hüsran oldu. Siz siz olun milföyle şerbeti buluşturmayın. "yok, ben baklavayı milföyden de olsa güzel yaparım" diyorsanız tarifini de gönderiverin. Pasta yapmak benim için gerçekten büyük bir zevk, şeker hamurlu pastalara göre kremalı pastaları daha çok seviyorum. Buram buram çikolata kokan, yumuşacık kremalara sizlerde benim gibi bayılıyorsanız bu tarif tam size göre:) Sizde deneyin a dostlar!
Malzemeler: Pandispanya için -4 yumurta, -2 bardak un, -1 bardak toz şeker, -25 gr. kakao, -1 buçuk bardak süt, -yarım paket margarin,, -bir paket vanilya ve kabartma tozu Krema için -2 kutu hazır krema, -80 gr bitter çikolata Yumurtaları çırpın, şekeri ekleyip çırpmaya devam edin. Sütü ve erittiğiniz margarin soğuyunca karışıma ekleyin. Unu eleyerek karışıma ilave edin. Diğer malzemeleri de ekleyip iyice çırpın. Kek kalıbını yağlayıp, kalıba un serpin. Karışımı kalıba dökün. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirin. Kekin üzerine krema kaplamadan önce ılık sütle keki ıslatın. Krema: Kremaları tencerede bir taşım kaynatın. İçine çikolataları kırıp iyice karıştırın. Oda sıcaklığına geldikten sonra dolapta soğumaya bırakın. Kremanın katıya yakın bir kıvam alması gerekiyor. Bir gece bekletirseniz gereken kıvamı alacaktır. Bu tarifte pastanın içine değil sadece üzerine krema sürüyoruz. İsterseniz pastayı drajelerle süsleyebilir, evinizde bulunan şekilli ev aletleriyle kremanıza şekil verebilirsiniz. Ben bu dalga efektini plastik pasta dilimleyicinin kenarlarıyla yaptım. Afiyet olsun... Fotoğraflar: Gülşah Dündar Telimen